דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התפתחות אישית - כמה מילים על קצב הדברים 

מאת    [ 31/10/2008 ]

מילים במאמר: 406   [ נצפה 2656 פעמים ]

  סתיו - הוא כבר כאן, עם השקיעות המדהימות, הרוח המנשבת קלות, חבצלות החוף והחצבים הפורחים, העלים הנושרים והנחליאלי גם....  סתיו -. נכון, פחות צבעוני, פחות תוסס , אפרפר ועגמומי משהו אבל עונה קסומה, נוגעת בנשמה. 
סתיו - עונת מעבר- כך  קוראים לה.  מעבר -  בין הקיץ המוחצן לחורף המופנם, בין יציאה החוצה להתכנסות פנימה, בין זרע שנטמן לפרח שיפרח בדיוק בזמן.
הסתיו בטבע הוא מסע של  התכנסות פנימה, פחות פעלתנות חיצונית ויותר עבודה פנימית,  אני ממשילה את נשירת העלים לשחרור של כל מה שמכביד עלינו ומעכב את תהליכי ההתחדשות שלנו (כמו אמונות חוסמות  והרגלים ישנים שכבר אין לנו צורך בהם), כדי לאפשר להתעוררות ולפריחה מחודשת להגיע באביב חיינו.  
סתיו - עמוק מתחת לאדמה מתרחשת תנועה:  מזרעים חדשים שנטמנו מבקיעים שורשונים ,   גרעינים נובטים לאחר זמן דגירה מדויק, בזרע מתרחשים שרשרת תהליכים ושינויים המאפשרים לו  להיות בסופו של דבר בדיוק הפרח (או העץ או השיח)  שהוא אמור להיות וכל פרח הוא שלם ויפה באשר הוא.
סתיו -   עמוק באדמה מתחילה אגירת אנרגיה חדשה, בעצם מתחיל לו מחזור חיים חדש. הטבע, בקצב שלו, מכין עצמו לקראת צמיחה ופריחה מחודשת והכל יקרה בדיוק ברגע הנכון.
 הסתיו, שיעור הוא לנו מן הטבע, שיעור העוסק בחשיבותה של האטה, שיעור העוסק בחשיבותה של סבלנות, שיעור העוסק בשינויים פנימיים ובעיקר שיעור המלמד אותנו שהדברים הם תהליכיים ולכל דבר יש את הקצב שלו וכל דבר בזמנו. יש זמן הבשלה לדברים, אי אפשר להאיץ תהליכים.  שיעור המזכיר לנו  שבאחריותנו ומתפקידנו הוא בעיקר להקשיב לעצמנו, לבטוח באינטואיציה שלנו, לעשות ולהיות איפה שמרגיש לנו נכון, לספק לעצמנו את המשאבים הנכונים לטפח את הנשמה, להזין אותה בדברים טובים, לדאוג למים, אוויר ואור במידה המתאימה, לתת לעצמנו חיבוק גדול ואת השאר להשאיר לטבע שיעשה את שלו,  וכל מה שאמור להיות יהיה כשהתנאים יבשילו, בדיוק בזמן הנכון. לסמוך על התהליך !
מתוך ההתבוננות בטבע שמסביבנו - בואו ונבדוק אילו זרעים אנחנו בוחרים לזרוע בשנה זו וניצור בהירות לגבי מה אנו רוצים שיצמח בנו, מה הפרחים שאותם אנו רוצים להביא לעולם - בואו נברר מה התנאים הטובים ביותר שאנחנו יכולים לספק לזרעים שאנו זורעים:  אהבה עצמית, הכרה ביכולות, הערכה עצמית, שמחה פנימית, למידה, התבוננות פנימית, מה הפעולות שעלינו לנקוט בהן ע"מ שהזרעים ינביטו את הפרחים הרצויים לנו?     
 
בואו ונבחר מי אנחנו רוצים להיות בתקופת המעבר שלנו?  מאמינים בדרך,  מכירים ומקבלים באופן מלא את קצב הדברים, אופטימיים מתוך הידיעה הברורה שגם כאשר השמיים שלנו מכוסים לעיתים בעננים אפורים, תמיד, אבל  תמיד השמש נמצאת מאחוריהם,  מתבוננים ולומדים מהטבע שסביבנו - שהפרח שעוקב אחר השמש עושה זאת אפילו בימים מעוננים !   



יעל אשד BSc, מאמנת ומנחה להתפתחות אישית, אימון מנהלים
, אימון אישי , קבוצות אימון בשילוב תנועה ככלי לשחרור וגישה לתובנות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב